Translate

marți, 21 aprilie 2020

AVE_M

  Cel puțin eu trăiesc în aceste zile ceea ce (să-mi trag palme) am invățat pe băncile școlii la acel obiect de studiu, la fel de obligatoriu ca și româna.
  Mă refer la economia politică, ce era ceva cam greu de digerat însă bine structurat dar mai ales bine direcționat.
  Printre doctrina iminent comunistă se strecurau, cu vârf și indesat, noțiuni ca, democrație, capitalism și tot, sau aproape tot ce este legat* de.
  Unde î-mi mai amintesc ceva legat de resursele materiale ale omenirii (capitaliste) estimate la a mai avea stocuri pentru cel mult 15_șpe ani. (se întâmpla prin anii 76.
  Pai cam așa s-a și văzut, într-un final, unde am intrat spontan în democrație, printr-o revoluție, la fel de spontană.
  Reiterând parcursul democratic, până în zilele de azi cam asta avem.
  Distrugerea propriei economii, alături de masive retrocedari (cu martori că de cele mai multe ori documente nu existau sau cu preluări de identitate, în cazul unor organizatii) pentru a lăsa loc relansării economiilor marilor puteri occidentale.

  Cum? Simplu, pensionarea bătrânilor, acei oameni deținători ai meseriilor ce țineau economia țării la standardele cerute coroborat cu deschiderea granițelor, unde rumînii dornici de libertate au reacționat previzibil.
  Astfel celor aflați întâmplător prin balcoane nu le-a mai rămas decât să falimenteze tot, să vândă eventualele sectoare strategce pe nimic ca mai apoi să poată demola ce a mai rămas, cred, ca generația revoluționara să nu mai aive nici un reper evident al existenței acesteia.

  S-au mai modificat și prin constituție câte ceva, să se poată vinde efectiv pământul țării, după care s-a trecut la îndatorarea catre fondurile de reconstrucție, internationale, perfect ca la carte.

  Școlile având deja pregatite noile contingente de trădători de neam, a trenuit scoasă și asta din legislație, și uite-ne ajunși unde am ajuns.
  Sunt mândru că m-am născut pe aceste meleaguri!
 Oricum, din ce in ce mai vizibil este faptul că paradigma capitalistă nu are nimic în comun cu democratia (punct).
  Însă te las pe tine drag cititor* să cauți etimologia cuvântului Român!
  Perioada interbelică a încercat să ne pună democrația pe cap, însă ww2 a fost de altă părere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

-Let me know, if you want out more details about what I wrote, or have something to say, leave a post in the comments box, !