AVERTISMENT

Acest site folosește "biscuiti" pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul.
Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea biscuitilor*.

Translate

FAKE NEWS ( explicat pe înțelesul tuturor )



  Iubim povestea mai mult decât adevărul: realitatea e, adesea, plictisitoare si total neinteresantă.

  Ironic, inteligența artificială nu face decât să amplifice si expună la maxim prostia umană, naturală 😂😂😂.

PARERI vs TEORII

  Yuval Harrari scrie; în Sapiens(recomand), că elementul esențial care a contribuit la evoluția speciei umane este fascinația noastră pentru mit si ficțiune, precum si abilitatea de a crea si de a crede în povesti (chiar când evidența le contrazice).

  Harrari consideră că exact această capacitate a făcut Homo Sapiens să învingă, treptat, celelalte specii umanoide si să cucerească toată planeta: capacitatea de a crede în mituri, în povesti, in idealuri si, în final, în scopuri comune care pot face indivizi care nu se cunosc să acționeze în aceeasi directie.

  Pe de altă parte, Mark Twain se crede că ar fi spus un alt fapt tragi-comic, si anume că uneori adevărul strică o poveste frumoasă. 

  Ceea ce, să recunoastem, cam asa e: adevărul e, adesea, plictisitor – asa că avem tendința de a “cosmetiza” lucrurile, de a genera conspirații sau, măcar, de a face întâmplarea ceva mai interesantă decât a fost, de fapt.

Last but not least, după niste ani de studiu si experimente, psihologul Solomon Ascha emis paradigma care îi poartă numele si care spune, pe scurt:
 “A person’s opinions and actions are influenced by the actions and opinions of the majority of a group“.

(Ghiță Ciobanul ar fi numit asta, fără prea multe studii, “spirit de turmă” – dar să trecem peste).

  Asadar, ca oameni, iubim ficțiunea, vrem să credem în povesti mai mult decât în adevăr, si suntem usor influențabili de cei din jur. Iată contextul perfect pentru noua industrie, globalizată.🙊🙉🙈

Atinge pentru articolul complet

Trimiteți un comentariu

Persoane Din Cercurile Google+